HEMSIDA

BARN

GUDS
UNDER

KYRKA

BIBEL

BÖN

ISRAEL

HIMLEN

HELVETET

TIDENS
TECKEN

PROFETORD
till SVERIGE

PROFETIOR-
DRÖMMAR

TRAKTATER

BIBELHÄFTE

TV-RADIO
TIDNINGAR

SÅNGER

FILM

MARIAS blogg


KONTAKT: kontakt@kristusjesus.se



Hej min vän... som har hittat till min hemsida.

Vill genom denna hemsidan, visa hur mycket Gud älskar oss och hur Han lät Jesus dö för att vi skall kunna få förlåtelse och evigt liv...och nå himlen.

Därför har jag en längtan att ge det vidare till andra.

Många är inte redo att möta vår frälsare Jesus Kristus - Vi måste ut och berätta!
Denna hemsida kom till, efter att jag fått denna dröm, som står om här nere.....


En dröm om en eldtornado

En morron vaknade jag av att jag hade drömt. I drömmen satt jag tillsammans med några vänner ute på en fönsterbeklädd terrass. Vi njöt av en naturskön utsikt vid havet, medan vi fikade. Utanför var en campingplats med husvagnar. När jag senare tittade ut, hade det börjat skymma. Strax ovanför horisonten såg jag en sträng av rök och eld och gjorde mina vänner uppmärksam på vad jag såg, men de bara bortförklarade det hela, att den hotfulla bilden, var inget att bry sig om. Jag vände mig bort från fönstret och vi fortsatte med vår gemenskap.

Nästa gång jag tittade ut var hela himlen fylld av bolmande rök, blandat med eldflammor som drog in över oss. Jag rusad ut och ropade att alla skulle rädda sig därifrån, men de skyndade till sina husvagnar som egentligen inte var något skydd mot elden. En kvinna hade antagligen strax innan badat i sjön, som låg intill. Hon hade en stor vit badhanduk hängande över sig och stod lutad framåt och troligtvis torkade sina fötter, men brydde sig inte alls om vad som hände. Jag försökte varna henne men hon bara fortsatte att torka fötterna.
Under tiden jag själv var på väg därifrån, vaknade jag.

Min tanke var genast: Jesus kommer mycket snart! Det börjar skymma.

Ser framför mig stora skaror av människor som inte känner Jesus.

Vi måste ut och rädda så många vi kan, innan det blir för sent! Helvetet är så grymt, men det finns en underbar himmel som Gud berett åt dem som älskar honom.


En bild som är lik den jag såg i drömmen...



Känner du inte Jesus... då skall du veta att Han älskar dig och vill förlåta och rena dig från all synd.
Jesus vill att du helt vänder om från din synd och det onda du fastnat i. Han vill lösa och befria dig och ge dig glädjen och tryggheten åter och fylla dig med sin helige Ande. Att känna denna befrielse och kärlek när Jesus tar hand om dig och ger dig visshet om att du är ett Guds barn och på väg till himlen, det ger en obeskrivlig lycka och glädje i ditt inre.

Vill du ta emot Jesus? - Han älskar dig och kallar på dig.
Läs traktater och bibelhäften som talar om vad Gud vill med ditt liv. Vi är många kristna i Sverige, från olika kyrkor o församlingar, som vill att du skall möta Jesus.

"Sök Herren medan han låter sig finnas, åkalla honom medan han är nära. Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar och vända om till Herren, så skall han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty han skall ge mycken förlåtelse." Jesaja 55:6,7

"Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." Johannes 1:9

Att ta emot Jesus är mycket enkelt. Bibeln säger:

Om du med din mun bekänner att Jesus är Herre och tror i ditt hjärta att Gud uppväckte Jesus från de döda, då blir du frälst Romarbrevet10:9.

Frälst betyder räddad, du får gemenskap med Gud. Du behöver egentligen bara tala till honom, ärligt och uppriktigt, direkt från ditt hjärta, precis som du talar med en vän. Jesus har väntat och längtat efter att höra från dig.
Om du inte vet vad du skall be, kan du be den här bönen:


"Jesus Kristus, nu kommer jag till dig och vill lära känna dig.
Jag tror att du är Guds son och dog på Golgata för mina synder.
Nu ber jag ärligt och uppriktigt om förlåtelse för all min synd och allt ont jag har gjort
Jag vill överge mitt syndfulla liv och vända om och börja ett nytt liv tillsammans med dig, så du kan vara Herre i mitt liv.
Jesus, tack för att du älskar mig.
Tack för att du förlåter mig och tar emot mig nu och att jag får vara som ett barn till dig.
Låt mig lära känna din kärlek och tack för att du hjälper mig att leva för dig.
Tack Jesus för din helige Ande, som nu vägleder mig genom Guds ord i bibeln, Amen."

Förvandlingen sker på insidan av dig. Om du ärligt och uppriktigt bad denna bön, så har Jesus hört din bön och vill verkligen förlåta dig och vara din bäste vän hela livet och ända in i evigheten.


Video: Gud kallar dig! Läs, och var med i bönen...

Så här säger bibeln om frälsningen:

...."Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning. Skriften säger: Ingen som tror på honom skall stå där med skam... Alla har samme Herre, och han ger av sin rikedom till alla som åkallar honom. Var och en som åkallar Herrens namn ska bli räddad." Romarbrevet 10:10-13


"Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern
utom genom mig
." Johannesevangeliet 14:6


"Alla har syndat och gått miste om härligheten från Gud, och utan att ha förtjänat det blir
de rättfärdiga av hans nåd
." Romarbrevet 3:23-24


"Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, något nytt har
kommit.
" 2 Korintierbrevet 5:17


Utan Jesus Kristus kan du inte komma till Gud.


Bibeln talar om att det är viktigt för kristna att samlas. Tillsammans kan vi upptäcka bibeln, och dela med oss av vad Gud gjort i våra liv.
Vi kan också be för varandra när livet är svårt. Det finns många olika församlingar, för vi som tror är många och vi är olika. Vi råder dig att besöka lite olika kristna församlingar och bönegemenskap, där du bor, så att du hittar en plats där just du känner dig hemma och där du kan möta Jesus och andra trosyskon. Och där du kan få en grundlig undervisning om dopet i vatten och om dopet i den Helige Ande

Jesus sa: "Den som tror och blir döpt skall räddas" Mark 16:16

Jesus sa: "Men när han kommer, sanningens Ande, skall han vägleda er med hela sanningen; han skall inte tala av sig själv utan förkunna det han hör och låta er veta vad som kommer att ske. Han skall förhärliga mig, ty av mig skall han ta emot det han låter er veta. Allt vad Fadern har är mitt; därför säger jag att det är av mig han tar emot det han skall låta er veta." Johannes 16:13-15


Vill du ha förbön - kan du ringa till någon kristen församling på orten där du bor.
Eller skriva till: Bönehuset.se , forbon@bonehuset.se , Kontakt


www.kyrktorget.se och www.kyrksajten.se finns ett register med över 4000 svenska kyrkor. Där kan du få hjälp i ditt sökande.

Titta också gärna på de kristna TV-kanalerna i Sverige www.kanal10.se och i Norge www.kanal10norge.no och www.visjonnorge.com på internet, med program hela dygnet.


Gud välsigne dig och välkommen in i familjen! Jesus älskar Dig!
Din vän Marianne


Video: Lägg ditt liv i Hans trygga händer




Eld över Skåne!!! (september 2013)

"En morron vaknade jag vid 5.00-tiden. Fick en stark ingivelse att gå ned på knä. Guds Ande var så nära och mitt inre överväldigades av Guds närvaro. Började gråta av tacksamhet, men kände samtidigt en stor nöd för Skåne.

Ordet Eld, över Skåne! GUDS KÄRLEKS ELD ÖVER SKÅNE!, ropade jag många gånger, om och om igen. Kände att jag var inför Guds ansikte, för jag fick en inre visshet över att Gud hörde mitt rop. Kände att änglarna var i rummet.

När jag så på kvällen under bön, satt och lyssnade på Jens Garnfeldt, då han mot slutet av mötet vände sig mot kameran och talade ut starka hälsningar om väckelse till flera städer i Sverige. Under tårar bad jag till Gud, "Jesus, Du får inte gå förbi Skåne!" "Jesus, Du får inte gå förbi Skåne!" och så fortsatte Jens att profetera om en stark utgjutelse av Guds helige Ande också över Skåne, och det ska beröra hela Skåne. Amen!!! Tack Jesus!!! ropade det inom mig."

Alla som läser detta, låt oss inte stänga, utan välkomna och öppna för vad Gud vill göra i hela Sverige, och särskilt i Skåne. För denna gång är det Herren som vill göra något stort, men vi kan öppna eller stänga för väckelsens eld! Gud välsigne dig käre vän! /Marianne Landin